• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nordnet-sökte lån?

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag minns inte riktigt om man fick något preliminärt beviljat direkt eller inte, åtminstone fick man inte reda på beviljat belopp. Några dagar senare kom ett brev med lånehandlingar där den beviljade summan (50% av sökt belopp) framgick.

Har de efaktura eller liknande?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Hur stor är chansen att Nordnet beviljar mig lån?

Har 350 000 i års inkomst
Hyra 4500 kr

Säkert 10 förfrågningar och har amorterat ca 50 k på blancolån sen i höstas!

Har 362 000 kr synliga blancolån i UC

Tillgångar just nu: Fonder/sparkonto 18 000 kr


Detta var i januari!
Är fortfarande väldigt intresserad av nordnet. Någon som vet någon som har erfarenhet av dom?
Har betalat av 50 000 kr i blanco sen januari. UC-betyg 5.6 fast har dragit på mig 2 förfrågningar förra månaden pga nytt lån och sedan via banken i juli.

Är även nyfiken på bynk som syns på tv hela tiden?
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Detta var i januari!
Är fortfarande väldigt intresserad av nordnet. Någon som vet någon som har erfarenhet av dom?
Har betalat av 50 000 kr i blanco sen januari. UC-betyg 5.6 fast har dragit på mig 2 förfrågningar förra månaden pga nytt lån och sedan via banken i juli.

Är även nyfiken på bynk som syns på tv hela tiden?
Får man fråga, varför är du intresserad bara på Nordnet?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Dom verkar vara seriösa och verkar inte ge för höga räntor till folk med sämre förutsättning (3-9 %)

Sedan har dom amorteringsfritt första året och blir då under 1000 lappen i månadskostnad. Då kan man spara mycket pengar under 1 år och sedan eventuellt slänga in i en klumpsumma!
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Dom verkar vara seriösa och verkar inte ge för höga räntor till folk med sämre förutsättning (3-9 %)

Sedan har dom amorteringsfritt första året och blir då under 1000 lappen i månadskostnad. Då kan man spara mycket pengar under 1 år och sedan eventuellt slänga in i en klumpsumma!
Hade lån hos konsumentkredit på 400 tkr med samma vilkor som du säger(men de var tuffa)
Lycka till i iallafall
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Jag får nog ha tålamod och söka nästa sommar. Då har jag 0 förfrågningar och satsar på att öka mitt sparande på 50 000 kr och amortera minst 50 000 kr. Bara jag förblir spelfri och frisk så jag kan jobba på i samma takt:)
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Såg att advisa hade fler långegivare än Lendo, bland annat nordnet och konsumentkredit. Kör ett lån till sommaren och då bör jag hade goda förutsättningar!
Om du har jätte mycket bråttom (med sämre betyg) då konsument kredit har ett sådant
Flexlån (med sämre ränta)
Själv hade jag fått den någon gång när jag saknade Deklarerat inkomst
60 tkr med en räntan på 16 eller 18 % kommer inte ihåg exakt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp